A ló "motorjának" bekapcsolása nem egyszerű. Feltétele a ló egyenessége. Ha a ló nem egyenes, akkor a motort nem lehet bekapcsolni, mert ilyenkor a ló olyan, mint a jégen induló hátsókerékmeghajtású autó - folyton kifarol. Ha a lovas mégis bekapcsolja ilyenkor a "motort", akkor csak durva "kormánymozdulatokkal", durva segítségkkel lehet uralni a lovat, ha egyáltalán lehetséges. Ez látható sokszor a versenyeken, hiszen ott bekapcsolt állapotban kell tartani a lovat, áme ennek az ára a bárdolatlanság. A durvaságon túlmenően az ilyen lovaglás a lovat igen gyorsan ledarálja, a ló testét rendszeresen érik olyan rossz irányból érkező erőhatások, amiket az hosszabb távon képtelen elviselni. Ezért van az, hogy a sportlovaglásban a 15-18 éves ló öregnek számít. Az ilyen kor a kikukázás ideje, holott a ló más időtartamra "lett tervezve". Az ilyen ló olyan, mint a nehéz mukában idejekorán megöregedett bányász, aki negyven évesen nyugdíjba megy.
A másik lehetőség, hogy a lovas nem kapcsolja be a motort. Ilyenkor látszólag együttműködő, de szintén nem használja megfelelően a testét. Nincs harmónia, a mozgás pedig nemhogy felfényesedne, de beszűkül. A ló teste így is idejekorán tönkremegy.