Zabla & Kengyel

Dr. Gőblyös István lovakról, lovasoknak

A motor bekapcsolása

2016. szeptember 05. 09:56 - patkószeg

A ló "motorjának" bekapcsolása nem egyszerű. Feltétele a ló egyenessége. Ha a ló nem egyenes, akkor a motort nem lehet bekapcsolni, mert ilyenkor a ló olyan, mint a jégen induló hátsókerékmeghajtású autó - folyton kifarol. Ha a lovas mégis bekapcsolja ilyenkor a "motort", akkor csak durva "kormánymozdulatokkal", durva segítségkkel lehet uralni a lovat, ha egyáltalán lehetséges. Ez látható sokszor a versenyeken, hiszen ott bekapcsolt állapotban kell tartani a lovat, áme ennek az ára a bárdolatlanság. A durvaságon túlmenően az ilyen lovaglás a lovat igen gyorsan ledarálja, a ló testét rendszeresen érik olyan rossz irányból érkező erőhatások, amiket az hosszabb távon képtelen elviselni. Ezért van az, hogy a sportlovaglásban a 15-18 éves ló öregnek számít. Az ilyen kor a kikukázás ideje, holott a ló más időtartamra "lett tervezve". Az ilyen ló olyan, mint a nehéz mukában idejekorán megöregedett bányász, aki negyven évesen nyugdíjba megy.

A másik lehetőség, hogy a lovas nem kapcsolja be a motort. Ilyenkor látszólag együttműködő, de szintén nem használja megfelelően a testét. Nincs harmónia, a mozgás pedig nemhogy felfényesedne, de beszűkül. A ló teste így is idejekorán tönkremegy.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zablaeskengyel.blog.hu/api/trackback/id/tr8111677161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása