Zabla & Kengyel

Dr. Gőblyös István lovakról, lovasoknak

Varró József

2016. március 12. 09:44 - patkószeg

img_7720.jpg

A múlt héten szenior lovasok közt voltam. Olyan lovasok között, akikre évtizedek óta tisztelettel tekintek, akik lovas szakemberek generációinak felnevelői, mesterei. Meghívtak Kiskunhalasra, a lovardába, hogy tartsak nekik előadást. A helyzet nem volt egyszerű, hiszen mindannyian olyan tekintélyesek, hogy társaságukban valójában csak hallgatnom lehetne, mégis ők tettek gesztust a meghívással. Olyan volt, mikor öreg professzorok előtt vizsgázik a nebuló. Persze toltam az okosságot, beleadtam apait-anyait.

Az előadás után megdicsértek.

Azután átmentük a fedett lovardába, hogy közös képet készítsünk. A lovardában néhány bérló dolgozott. Szó szerint bérló, abból a klasszikus fajtából, amit mindannyian ismerünk: unott járás, lógó fül, semmitmondó tekintet, stb. A közös fénykép kedvéért Varró József és Bánfi Miklós felült egy-egy bérlóra. Varró Józsefnek, korából fakadóan, ez már különösen nehéz volt. Egy dobogóról szállt fel, onnan is igen nehézkesen. Tulajdonképpen csodálkoztam magamban, hogy miért pont Varrót ültették lóra, hiszen előadásom közben is a szunyókálás határán volt és lóra szállás közben is nagyon nehezen mozgott. A fényképhez való elrendezkedés pár pillanatig tartott, egyenes sorba álltunk, hogy mindenki jól látsszon. Valahogy Varró mellé keveredtem, és mikor rájuk néztem, felfényesedett lovat és lovast láttam. A ló olyan tökéletesen, természetesen és egyszerűen állt száron, amit talán még életemben nem láttam (pedig láttam már egy-két jó lovaglást), lovasa pedig délcegen ült a hátán. Nem tudom, mi történt abban a néhány másodpercben, amít nem figyeltem őket, de alázatra intő volt.

Onnantól hallgattam.

Utóbb megkérdeztem Tuska Palit, és Szakolyi Andrást, hogy ők is így látták-e, vagy csak elfogult vagyok Varró Józseffel. Megerősítettek. Sőt, Bandi hozzátete, hogy mit is várok: Varró József a lovaglást Reznek Jenőnél és Bükkhelyi Gábornál kezdte...

Az alábbi képen a szenior lovasok láthatók. Balról jobbra: Magyar Ágnes, Bánfi Vilmos, Hováth József, Kunos Attila, Széplaki Pál, Molnár Tamás, Szakolyi András, Varró József, Tuska Pál, Gőblyös István, Prutkay Zoltán.

img_7718.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zablaeskengyel.blog.hu/api/trackback/id/tr888466646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása