Zabla & Kengyel

Dr. Gőblyös István lovakról, lovasoknak

Kunkötés másképp (Update)

2015. június 11. 06:20 - patkószeg

Tegnap Cseppentőéknél jártam Ópusztaszeren. Regő másfajta kunkötést mutatott, mint amit ismertem. Amit én annak idején Nagy Lajos barátomtól tanultam talán egyszerűbb (ide kattintva láthatod), ez viszont függőleges oszlophoz is használható, mert a csomót a kötés közben még ide-oda lehet húzni. Ha valaki másképp köti a kunkötést, kérem küldje el nekem.

Az biztos, hogy lovat csak kunkötéssel szabad kikötni!

 A cikket Sárközi Győző rajzával egészítem ki.

1546137_10153576397672454_6257649300950462349_n.jpg

1 komment
Címkék: kunkötés

A bejegyzés trackback címe:

https://zablaeskengyel.blog.hu/api/trackback/id/tr517533274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar_lovaskultura 2015.06.13. 15:19:33

Kedves István! Én bizony másként kötöm a kuncsomót, mégpedig azért, mert bár a kuncsomó valóban nem szorul rá az oszlopra vagy karikára, amire kötjük, azonban ha a ló befeszít (pl. megijed) a mai műanyag vagy kender kötelek saját magukra úgy rá tudnak feszülni, hogy képtelenség kioldani őket. (Állítólag pl. a lószőr kötél nem, de ezt nem tudom.)
Ezért olyan megoldást kerestem, hogy a csomó magára se tudjon rászorulni. A megoldás itt látható: magyar-lovaskultura.hu/pages/kuncsomo_valtozatok.htm
A lényege hogy egy dupla szálat átvetünk a rúdon, és mintha ez az átvetett rész szimpla volna, a kötél két szárával copf fonást csinálunk egész addig, amíg a dupla szálból már csak egy fül marad. A szabad szárat (tehát ami nincs a lóhoz kötve) aztán ezen a fülön dugjuk át az összes kuncsomónál megszokott módon, majd a lóhoz kötött szárat jól meghúzzuk, hogy az egész összeálljon. Mivel az erő a fonásokon eloszlik, akárhogy húzza a ló, nem tud megszorulni. Sajnos videóm még nincs róla, de ha megyünk hozzád júliusban, megmutatom.
Surján György
süti beállítások módosítása